Pět rad do začátku podnikání

05.03.2021

Následující článek shrnuje to nejdůležitější, o čem jsme se tento týden bavili na Clubhouse v růmce Podnikej strategicky. První vysílání bylo na téma tipy pro začínající podnikatele a pozvání na pódium přijali Šárka Rooya Jiřičná, Henrieta Remišová, Pavel Ungr a Johnny Wolf.

  • Bez systému a životaschopné strategie se neobejdete

Podnikání není pouze o vašem produktu či službě, které chcete prodat. Když se stavíte na vlastní nohy, potřebujete se kromě prodeje vyznat i v marketingu, komunikaci se zákazníky, PR, ve financích. Na začátku byste si proto měli vytvořit určitý systém a dívat se na podnikání komplexně. Vedle prodeje produktů se snažte najít čas i na ostatní činnosti a rozvrhněte si den či týden podle toho, kdy se budete čemu věnovat.

Důležitým krokem je také vypracování životaschopné strategie a akčního plánu. Rovněž byste si měli sepsat všechna možná rizika a probrat je s lidmi, kterým důvěřujete. Co se konkurence týče, je třeba počítat s tím, že vás bude chtít dříve nebo později někdo kopírovat. Abyste zůstali nezaměnitelní, snažte se dělat dobře to, co vás naplňuje a řídit se přitom srdcem. Zákazníci to poznají a budou se k vám vracet.

  • Kvalitní data o vašich zákaznících jsou základ

I když nejste velká korporace, měli byste se snažit pravidelně získávat data o svých zákaznících, abyste je lépe poznali. Když budete znát dobře toho, komu chcete prodat, budete také vědět, jak s ním komunikovat. Nastavíte si lépe práci s vaší komunitou a zákazníkům budete moci nabídnout lepší služby.

  • Snažte se věci delegovat

Děláte vaši práci srdcem, ale administrativa okolo vás ubíjí? Nebo se vám jednoduše nechce studovat všechny ty Instagramy a na komunikaci se zákazníkem nezbývá čas? Máte v podstatě jen dvě možnosti. První je levnější, ale pomalejší, druhá vás bude sice něco stát, ale ušetří vám spoustu času. Záleží jen na vás, kterou cestu si v dané chvíli vyhodnotíte jako tu pravou. Nikdy byste ale přitom neměli zapomínat na své zákazníky. Snažte se dodržovat termíny a odpovídat včas na e-maily nebo dotazy na sítích.

  • Pro začátek maximálně dvě sociální sítě

Rozjezd podnikání je proces, kdy si jednotlivé kroky musíte projít postupně, abyste se dostali k cíli, ke kterému směřujete. Pokud se na začátku rozhodnete komunikovat na sociálních sítích, zaměřte se na maximálně dvě sítě, na kterých jsou vaši ideální zákazníci, a vytvářejte pro ně relevantní obsah. Dodržujte jednotný styl komunikace a pokuste se najít něco, čím se od konkurence i vizuálně odlišíte. Může jít například o vaši oblíbenou barvu nebo výrazný doplněk.

  • Sbírejte kontakty

Pokud je to možné, budujte si hned od začátku vaší podnikatelské cesty databázi s kontakty. Sběr kontaktů je totiž nesmírně důležitý a to nejen při vstupu do on-linu. Přesto, že dnes existují nejrůznější způsoby pro interakci s publikem, představuje e-mailing jeden ze stěžejních nástrojů pro komunikaci se zákazníky. Vaše kontakty rovněž využijete při získávání zpětné vazby od zákazníků.

__

Budu moc ráda, pokud se v komentáři podělíte o vaše tipy do začátku nebo při restartu podnikání. A jestli vás zajímá téma ideální zákazník, zvu vás příští středu 10. března 2021 na Clubhouse do růmky Podnikej strategicky, kde si budeme s hosty povídat od 14 hodin.

__

Článek vyšel také na LinkedIn